پارچه کجراه

پارچه کجراه

پارچه کجراه

پارچه کجراه از جمله پارچه های پرکاربرد و شناخته شده در صنعت نساجی و پوشاک می باشد و کاربردهای متنوعی دارد که در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد داده خواهد شد.

همانطور که از اسم این پارچه مشخص است بافت الیاف در تولید آن به صورت کج یا مورب می باشد.

 

براساس نوع الیاف استفاده شده، پارچه کجراه به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شود:

·         کجراه فلامنت

·         کجراه فلامنت ویسکوز

·         کجراه کتان

کجراه فلامنت و فلامنت ویسکوز از الیاف فلامنت و ویسکوز بافت می گردد ولی در تولید پارچه کجراه کتان از الیاف پنبه استفاده می شود که درصد استفاده پنبه در کارخانجات متفاوت می باشد.

 

مصارف کاربرد پارچه کجراه

مهم ترین و بیشترین کاربرد این نوع پارچه در تهیه و دوخت فرم مدارس، لباس کار و لباس فرم کادر پزشکی و کادر بیمارستان ها می باشد.

 

کجراه فرم مدارس

کجراه فلامنت و ویسکوز از بهترین نوع پارچه برای تولید فرم مدارس در تمام مقاطع می باشد زیرا این پارچه به علت دوام و ضخامت، طول عمر بیشتری نسبت به انواع دیگر پارچه ها برای استفاده های مداوم در مدت زمان طولانی دارد.

 

کجراه لباس های کار

لباس های پرسنلی و فرم کارکنان ارگان ها و کارخانجات گوناگون از انواع کجراه تهیه می‌شوند که برای چنین مشاغلی از هر سه مدل کجراه (فلامنت، فلامنت ویسکوز، کتان) متناسب با نوع شغل استفاده می شود.

 

مشاغلی که با آتش یا گرمای زیاد سر و کار دارند، نیازمند پوشاکی هستند که علاوه بر خنک بودن پارچه، از دوام بالایی در برابر دمای بالا برخوردار باشند. برای مثال لباس فرم کارکنان شرکت‌های نفت و گاز، کارکنان پمپ بنزین، مشاغلی همانند جوشکاری و از پارچه های کتان دوخته می‌شوند.

 

برای مشاغلی مانند لباس‌های فرم شهرداری، پرسنل کارخانجات و غیره از انواع کجراه فلامنت و ویسکوز استفاده می‌کنند.

 

کجراه روپوش پزشکی و پرستاری

یکی دیگر ازمصارف پارچه های کجراه روپوش‌های پزشکی و پرستاری هستند که اغلب برای این مشاغل، رنگ سفید آن تهیه و توزیع می‌شود.

 

کجراه مانتو و شلوار اداری

برای دوخت مدل‌های گوناگونی از مانتو و شلوارهای اداری پارچه کجراه بسیار ایده آل است و در رنگبندی های متنوعی تولید و توزیع می شود. مانتو و شلوارهای تهیه شده از این نوع پارچه دارای دوام خوب و بسیار خوش فرم و رسمی می باشند.

 

کجراه منسوجات بیمارستانی

موارد استفاده انواع کجراه فقط برای دوخت پوشاک نیست! برای مثال دوخت رو تختی‌های هتل، بیمارستان، روپوش های اتاق عمل، منسوجات جراحی و از جمله کاربردهای کجراه بیمارستانی است که فروش بسیار خوبی در بازار دارند.

 

کجراه شلوار کردی

برای دوخت شلورهای کردی از پارچه کجراه فلامنت و فلامنت ویسکوز بسیار استفاده می شود که دوزندگان اگر قصد خرید کجراه ارزان قیمت را داشته باشند، رنگبندی های متفاوت کجراه فلامنت را تهیه می کنند